Kontakt

Mgr. Stanislav Pokorný
Šafov 55
671 06 Šafov
IČO: 68765771

Telefony:
+420 733 627 169
+420 739 324 398
(neslouží k marketingovým účelům)

Jestliže nám chcete zanechat zprávu, vyplňte prosím následující formulář.

Vaše údaje


Uveďte prosím své kontaktní údaje, abychom se s Vámi mohli spojit. Vaše osobní údaje zásadně nepředáváme třetím osobám.

Prokažte, že nejste robot.

Sezónní péče o bazénovou vodu

Chcete mít jistotu, že Váš domácí bazén bude vždy v kondici?

Využijte naše služby a užívejte si letního koupání bez zbytečných starostí. Nabízíme 3 různé měsíční plány údržby, které lze ještě individuálně rozšířit dle vašich konkrétních požadavků a potřeb. Jednotlivé služby lze objednat též samostatně, viz ceník níže. Nejsme plátci DPH, ceny jsou tudíž konečné.

Položka  Účtovaná jednotka Cena  Poznámka 
Výjezd v pracovní dobu
(Po–Pá 9.00 – 17.00; Ne 10.00 – 17.00) 
0,5 hodiny 480 Kč Čas na cestě se započítává do času výjezdu.
1. návštěvu se čas na cestě nepočítá.
Výjezd mimo pracovní dobu 0,5 hodiny 680 Kč Čas na cestě se započítává do času výjezdu.
1. návštěvu se čas na cestě nepočítá.
Měření fotometrem 1 parametr 8 Kč  
Sestavení individuálního plánu údržby N/A 680 Kč Při objednávce některého z měsíčních plánů údržby se neúčtuje.
Výměna písku kg 20 Kč Nezajišťujeme likvidaci starého písku.
Robotické čištění bazénu Cyklus 1 300 Kč Délka cyklu cca 2 hodiny.
Kilometrovné km 18 Kč Účtuje se pouze cesta k zákazníkovi, nikoli zpět.
Konzultace 1 hodina 680 Kč Při objednávce některého z měsíčních plánů údržby se neúčtuje.

 

Slovníček bazénáře

Bazénová chemie – praktický slovníček

Vyznat se v pojmech, bazénářském žargonu a hodnotách není vždy zcela snadné, a proto vám přinášíme tento praktický slovníček, který vám osvětlí nejdůležitější pojmy a jejich význam při údržbě bazénové vody.

Pojem Definice a vysvětlivky
pH

angl. potential of hydrogen
lat. pondus hydrogenia
Vodíkový exponent, který v chemii vyjadřuje, zda vodný roztok reaguje kysele, nebo zásaditě. Hodnota pH čisté vody při teplotě 25 °C činí 7.
Správná hodnota pH představuje základ pro hygienickou nezávadnost bazénové vody a správnou funkci bazénové chemie. Od hodnoty pH se v bazénu odvíjí vše ostatní.
pH bazénové vody by se mělo nacházet v rozmezí 6,8–7,6. Zcela ideální rozsah činí 6,8–7,2.
Bazénová chemie funguje správně zpravidla pouze při správné hodnotě pH. Příliš vysoká hodnota pH způsobuje vylučování vápníku a jeho usazování na bazénu a v technologiích (filtrace, ohřev vody), mléčný zákal vody, dráždění pokožky a očí, intenzivní chlórový zápach a může být i příčinou gynekologických a urologických onemocnění (zejména kvasinkových infekcí). Příliš nízká hodnota způsobuje dráždění očí, korozi kovových prvků (i prvků z nerezové oceli) a blednutí bazénové fólie nebo korpusu.
K měření pH bazénové vody se jako indikátor používá zpravidla fenolová červeň.

Chlor
(Cl)

Chemická značka Cl.
Halový (solitvorný) prvek, jehož sloučeniny se používají k dezinfekci bazénové vody.

Celkový chlor
(tCl)
Zkratka tCl z angl. „total chlorine“
Pojmem „celkový chlor“ se označuje celkové množství chlóru ve vodě. Hygienické předpisy v ČR stanovují tyto hodnoty:
– hygienické minimum pro všechny bazény 0,3 ppm (mg/l),
– hygienické maximum pro veřejné bazény 0,6 ppm (mg/l),
– hygienické maximum pro vanové bazény při teplotě vody 28–32 °C činí 1 ppm (mg/l),
– hygienické maximum pro vanové bazény při teplotě vody >32 °C činí 1,2 ppm (mg/l).
Hygienické předpisy například v USA dovolují až 3 ppm (mg/l). V soukromém bazénu tedy můžete udržovat hodnotu celkového chloru do 3 ppm, aniž byste museli mít obavy ze zdravotních potíží (za předpokladu, že chlor obecně snášíte dobře).
Množství celkového chloru v bazénové vodě se měří zpravidla reagenčními tabletami DPD3, které se přidají do vzorku, ve kterém již dříve byla rozpuštěna tableta DPD1.
Volný chlór
(fCl)
Zkratka fCl z angl. „free chlorine“
Pojmem „volný chlor“ se označuje chlor, který se doposud nenavázal na nečistoty ve vodě a který tedy může dezinfikovat. Jeho množství se měří nejčastěji reagenčními tabletami DPD1.
Aktivní chlór
(aCl)
Zkratka aCl z angl. „active chlorine“
Aktivní chlor je část volného chlóru, která není vázána na kyselinu kyanurovou, a tudíž může dezinfikovat okamžitě.
Vázaný chlór
(cCl)
Zkratka cCl z angl. „combined chlorine“
Vázaný chlor je chlor, který již byl spotřebován k dezinfekci. Ve vodě se vyskytuje zejména v podobě chloraminů způsobujících typický štiplavý chlórový zápach. Vázaný chlor je zdravotně závadný, a proto je jeho výskyt ve vodě omezen limitem 0,3 ppm (neboli mg/l).
Chloraminy vznikají navázáním chlóru na organické sloučeniny, jako jsou pot a moč. Proto je důležité se před vstupem do bazénu důkladně osprchovat a malé děti vybavit koupací plenkou.
Vázaný chlor nelze měřit přímo, k jeho stanovení se používá výpočet dle vzorce VÁZANÝ CHLOR = CELKOVÝ CHLOR – VOLNÝ CHLOR.
pH– Prostředek ke snížení pH bazénové vody. V bazénářské obchodní síti se jím rozumí zejména hydrogensíran sodný (NaHSO4), který je mimořádně vhodný z důvodu snadné a relativně bezpečné manipulace. Ke snížení pH bazénové vody lze používat i kyselinu chlorovodíkovou (solnou, HCl) nebo kyselinu sírovou (H2SO4), ovšem pouze a výhradně za dodržení všech bezpečnostních opatření, použití vhodných osobních ochranných prostředků a při znalostech zásad manipulace s žíravinami. Jejich použití nelze v žádném případě doporučit laikům.
pH+ Prostředek ke zvýšení pH bazénové vody. V bazénářské obchodní síti se jím rozumí zejména uhličitan sodný (Na2CO3). Jedná se o bílý prášek, který zvyšuje pH a snižuje celkovou tvrdost vody (váže na sebe ionty vápníku a hořčíku).
Chlorové tablety Lisované, pomalurozpustné tablety (malé cca 20 g, velké cca 200 g) používané k dezinfekci bazénové vody. Obsahují kyselinu trichlorisokyanurovou (C3Cl3N3O3) neboli symklosen. Ve vodě dochází k uvolnění chloru a kyseliny kyanurové (viz níže).
Tablety doporučujeme používat pouze na začátku sezóny, dokud hodnota kyseliny kyanurové ve vodě nedosáhne cca 15–20 ppm. Poté již doporučujeme vodu ošetřovat jiným způsobem (např. chlornanem vápenatým nebo chlornanem sodným).
Kombinované tablety Lisované, pomalurozpustné tablety (3 v 1; 5 v 1; 6 v 1) používané k dezinfekci bazénové vody. Kromě kyseliny trichlorisokyanurové obsahují i další látky zajišťující stabilizaci pH, průběžné vločkování a prevenci růstu řas. Často však obsahují i síran měďnatý (tzv. modrou skalici, CuSO4), jejíž použití ve veřejných bazénech je zakázané a v domácích bazénech poněkud rozporuplné.
Použití kombinovaných tablet nedoporučujeme, neboť jimi můžete do bazénu vpravovat i látky, které voda v daný okamžik vůbec nepotřebuje. Výsledkem může být třeba i mléčný zákal následkem předávkování vločkovačem.
Algicid Prostředek zajišťující prevenci růstu řas a jejich likvidaci. V širším smyslu slova se jedná o všechny biocidní přípravky (tedy i chlor, modrá skalice, ozón atd.). V užším slova smyslu se jedná o tekuté přípravky prodávané pod různým označením (Algaestop, Algaestroy, Alg, Likvidátor řas, Odstraňovač řas apod.).
Rozlišujeme tři druhy:
– algicidy založené na kvartérních amoniových solích: u nás nejčastější, jsou vhodné pouze jako prevence, ovšem na již rozbujelou řasu nefungují,
– polymerové algicidy: u nás velmi málo dostupné (připravujeme do nabídky), fungují i v synergii s chlorem na rozbujelou řasu,
– algicidy založené na těžkých kovech (měď apod.): u nás málo dostupné, používají se zejména k likvidaci nejodolnější, černé řasy.

Tekuté algicidy na bázi kvartérních amoniových solí se (většina algicidů prodávaných u nás) slouží především jako prevence v dávce 1 dcl/10 m3 vody za týden. Neslouží k odstranění již zmnožené řasy.
Vločkovač
(neboli flokulant)
Látka, která zajišťuje shlukování velmi jemných, pískovým filtrem nezachytitelných nečistot do větších celků (vloček). Tyto větší vločky již dokáže zachytit filtrace, popřípadě jsou natolik těžké, že klesnou na dno bazénu, odkud je lze vysát bazénovým vysavačem.
Jako vločkovač se používají zejména sloučeniny síranu hlinitého Al2(SO4)3.
Flokulant Viz „vločkovač“ výše.
Modrá skalice Síran měďnatý (CuSO4). Dříve se používal k dezinfekci bazénové vody, kde se využíval biocidní účinek mědi. V současnosti je jeho použití ve veřejných bazénech zakázané, v domácích bazénech je rozporuplné:
– máte-li problémy s kovovými ionty ve vodě, které způsobují její nežádoucí zabarvení, byl by nesmysl do vody dodávat další barevný kov (měď),
– měď se v bazénové vodě hromadí, až může v průběhu sezóny vystoupat na hodnoty, které jsou toxické i pro člověka.
Modrá skalice je toxická pro řasy a vodní organismy, avšak její efekt na usmrcení bakterií je pouze velmi malý a na viry nefunguje takřka vůbec. Modrou skalici proto k dezinfekci bazénové vody nedoporučujeme.
Stabilizátory (odstraňovače) kovů Jedná se o přípravky, které pomáhají odstraňovat z vody nežádoucí příměsi v podobě kovový iontů, zejména železa, manganu a mědi. Ionty těchto kovů způsobují samotné nebo i v reakci s chlórem nežádoucí zákaly vody (hnědý, zelený, žlutý). Prodávají se pod různým obchodním označením, například Maskovač kovů, Stabilizátor tvrdosti, Mineral– apod.
Ve větším množství se používají po napuštění bazénu studniční vodou a před prvním zachlorováním. V průběhu sezóny se přidávají v malém množství, které je adekvátní množství nově dopuštěné vody.
Většina těchto přípravků funguje pouze na principu maskování, tj. kovy z vody neodstraní, ale pouze zamaskují jejich zbarvení. Tedy odstraňují zákal, ale nikoli jeho příčinu.
Účinné odstranění kovů umožňuje například přípravek Metal Magic od společnosti Chemoform, který obsahuje zejména kyselinu etidronovou a kyselinu difosfonovou. Jeho vyšší cenu snadno vyváží neméně vysoká účinnost.
Kyselina kyanurová
(CYA)
Zkratka CYA z angl. „cyanuric acid“
Kyselina kyanurová se používá jako UV stabilizátor, který chrání chlor proti rozkladu ultrafialovým zářením. Ideální hodnota činí 15–20 ppm (mg/l). Při předávkování vody kyselinou kyanurovou jsou běžné koncentrace chloru ve vodě neúčinné. Kyseliny kyanurové se lze zbavit pouze odpuštěním bazénu a dopuštěním čerstvé vody, tj. ředěním.
Jestliže však voda kyselinu kyanurovou postrádá úplně, nestabilizovaný chlor se často rozloží dříve, než stihne dezinfikovat. Jestliže váš bazén není vybaven technologií pro průběžné dávkování chloru (dávkovač Cl, solinátor), neměla by CYA ve vodě chybět, ale nesmí jí být příliš.
Chlor šok Pojmem „chlor šok“ označujeme obecně látky, které slouží k šokovému ošetření vody chlorem. Jedná se o nestabilizované sloučeniny chloru, které jsou určené k rychlému zachlorování s následným rychlým vyprcháním přebytečného chloru.
V obchodní síti se jako „chlor šok“ označuje chlornan vápenatý Ca(ClO)2, bílý granulát obsahující přibližně 70 % aktivního chlóru. Jeho nevýhodou pro dlouhodobou údržbu bazénové vody je vysoký obsah vápníku, který může v případě tvrdších vod způsobit tvorbu vápenatých usazenin (inkrustací) na korpusu bazénu i v technologiích. Vápníkovou tvrdost vody je tedy třeba hlídat a dle potřeby snižovat vhodným prostředkem.
Šokově lze vodu ošetřovat například i chlornanem sodným NaClO, což je nažloutlá, žíravá kapalina, která je například i aktivní složkou Sava. Chlornan sodný však vyžaduje dodržení bezpečnostních opatření. Je vhodný k dlouhodobému ošetřování i tvrdší vody, avšak jeho nevýhoda spočívá v hromadění iontů sodíku.
Ať tedy vodu dezinfikujete čímkoli, vše má své výhody a nevýhody. Proto se doporučuje vodu v bazénu průběžně obměňovat.
Chlor start Přípravky označované jako „chlor start“ obsahují stabilizovaný chlor v podobě dichlorisokyanurátu sodného (bílý prášek, C3Cl2N3NaO3). Jeho prostřednictvím lze na začátku sezóny, při prvotním ošetření vody vpravit do bazénu kromě chloru i kyselinu kyanurovou (viz výše), a tak volný chlor ochránit proti předčasnému vyprchání.
Chlor start nedoporučujeme k šokovému ošetřování vody.
Kyselina chlorovodíková (solná, HCl) Kyselina chlorovodíková neboli solná (tzv. „háclovka“, HCl) se používá ke snižování pH bazénové vody, a to zejména v případech, kdy je současně třeba snížit celkovou alkalitu vody.
HCl je silná žíravina, jejíž použití vyžaduje osobní ochranné prostředky, dodržení bezpečnosti manipulace a zkušenosti. Její použití nelze v žádném případě doporučit laikům.
Kyselina sírová
(H2SO4)
Kyselina sírová (tzv. „sírovka“, H2SO4) se používá ke snižování pH bazénové vody, a to zejména v automatických dávkovacích systémech. Kyselina sírová je silná žíravina, jejíž použití vyžaduje osobní ochranné prostředky, dodržení bezpečnosti manipulace a zkušenosti. Její použití nelze v žádném případě doporučit laikům.
Celková alkalita
(TA)

Zkratka TA z angl. „Total Alkalinity“
Celková alkalita vyjadřuje obsah uhličitanů a hydrogenuhličitanů ve vodě v jednotkách ppm. Jako celkovou alkalitu tento parametr znají bazénáři; topenáři ji znají jako uhličitanovou tvrdost vody, chemici jako KNK 4,5 v mmol/l. Jedná se o kvantitativně vyjádřenou schopnost vody reagovat s vodíkovými ionty. Jako ideální se pro bazénovou vodu uvádí hodnota 80–120 ppm.
Vysoká celková alkalita způsobuje dlouhodobý, samovolný růst pH a při vysokém pH pak srážení uhličitanu vápenatého (vodního kamene) v technologiích i na stěnách bazénu.
Nízká celková alkalita je příčinou nepřesných výsledků měření pH a přehnané reakce vody na pokusy o regulaci pH.
Celková alkalita se snižuje buď dlouhodobým přidáváním běžného prostředku pH–, nebo jednorázovým přidáním kyseliny chlorovodíkové nebo sírové. Zvýšení celkové alkality lze dosáhnout použitím běžné jedlé sody (hydrogenuhličitanu sodného).

 Další pojmy doplňujeme postupně.

 

Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího, kterým je fyzická osoba Stanislav Pokorný, IČ 68765771, DIČ CZ7711203786, se sídlem Šafov 55, 671 06 Šafov (dále jen „prodávající“), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem. Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP. Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy. V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí výhradně podmínkami dané služby.

II. Záruka za jakost

Jako doklad o záruce vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo).

Na výslovnou žádost kupujícího prodávající poskytne záruku formou záručního listu. Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající namísto záručního listu kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.

Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží.

1. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.

Lhůta je:

  • u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců,
  • u zánovního zboží 21 měsíců (zánovním zbožím se rozumí užívané zboží, které následně prošlo kontrolou našich odborníků a které je takto označeno),
  • u zboží použitého 12 měsíců (použitým zbožím se rozumí takto označené zboží, které je použité či servisované bez vady, přičemž kompletnost balení nebrání plnému užívání výrobku).

U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.) je kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.

Pro kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně, je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost.

Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný počet měsíců později. Délka lhůty v měsících je uvedena u každého zboží v obchodě prodávajícího a je dostatečně vyznačena na dokladu o zakoupení.

Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna v uvedené době.

V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.

2. Jakost při převzetí

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,

  • věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
  • věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
  • věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
  • věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí kupujícím, pokud prodávající neprokáže opak.

III. Záruční podmínky

1. Kontrola zboží při převzetí

Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.

Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.

Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. 

Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.. Dále prodávající v případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.

Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.

 2. Uplatnění reklamace
Prodávající doporučuje pro rychlejší vyřízení reklamace uplatnit reklamaci u autorizovaného servisu, je-li u daného typu zboží pro kupujícího dostupný.

Kupující může reklamaci uplatnit na adrese sídla prodávajícího:
Stanislav Pokorný
Šafov 55
671 06 Šafov

Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství). 
Dále prodávající doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.

Taktéž prodávající doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna, dobropis).

Je-li však v záručním listě či v dokladu o zakoupení zboží uveden autorizovaný servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo v autorizovaném servisu.

Prodávající, příp. autorizovaný servis, vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned. Písemné potvrzení slouží pouze jako doklad o přijetí reklamace. Stav zboží, ve kterém kupující předal toto zboží prodávajícímu, bude posouzen v rámci reklamačního řízení.

Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.

3. Výluky

Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.

 Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):

  1. mechanickým poškozením zboží,
  2. elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných odchylek,
  3. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
  4. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
  5. poškozením zboží či jeho části škodlivým počítačovým kódem apod.,
  6. použitím neautorizovaného software a spotřebního materiálu,
  7. poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
  8. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
  9. zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
  10. poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
  11. použitím nesprávného nebo vadného programového vybavení,
  12. použitím nesprávného nebo neoriginálního spotřebního materiálu, ani na případné škody v důsledku toho vzniklé, pokud takové použití není obvyklé a přitom nebylo vyloučeno v přiloženém návodu k použití.

 Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými podmínkami, kupujícím a prodávajícím výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu užití zboží.

 V případě, že zboží je software, vztahuje se záruka výhradně na fyzickou čitelnost médií (média nesmí být poškrábána apod.). Okamžikem odstranění ochranných prostředků (fólie, pečeti, otevření obálky apod.) se kupující stává oprávněným uživatelem softwarového produktu a akceptuje licenční ujednání výrobce software, u digitálního obsahu je to již samotným stažením. To neplatí pro rozpor s kupní smlouvou (viz níže).

 5. Testování závady

Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro uvedení závady prodávající doporučuje písemnou formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.

Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava účtována dle aktuálního platného ceníku daného autorizovaného servisu.

Kupující tímto bere na vědomí, že prodávající neprovádí placené opravy, pouze je zprostředkovává u autorizovaných servisů, případně zajišťuje s nimi komunikaci, dopravu apod. Prodávající nenese odpovědnost za provedení opravy.

Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době nutné k jejímu provedení, přičemž oprava bude provedena nejpozději do 60 dnů ode dne následujícího po přijetí zboží prodávajícím. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí věty.

 Je-li kupující podnikatel a bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že prodávající je oprávněn přefakturovat kupujícímu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku vady a dopravu dle ceníku daného autorizovaného servisu.

 6. Zamítnutí reklamace

Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.

IV. Vyřízení reklamace

1. Kupující – spotřebitel

V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.

Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

 2. Kupující – podnikatel

Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.

V. Společná ustanovení

Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.

Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.

Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.

Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.

Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. 

Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.

V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 20,- Kč za každý den prodlení.

Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si prodávající právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.

Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající či odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.

VI. Spotřební materiál a minimální životnost

Je-li předmětem koupě spotřební materiál nebo je-li tento materiál součástí zakoupeného zboží, použije se životnost místo záruky za jakost. Životnost může být uvedena časově, v době zboží nebo v počtu použití, případně v počtu vytištěných stan či jinak obdobně specifikovaná. U zboží může být uvedena více než jedna z těchto životností. K úspěšnému uplatnění reklamace je nutné dodržet všechny uváděné podmínky.

Právo kupujícího reklamovat zboží v zákonné záruční lhůtě tím není dotčeno. Kupující však musí přihlížet k výše uvedeným skutečnostem, neboť záruka se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci a nelze ji tak zaměňovat se životností výrobku. Životnost zboží představuje náchylnost k opotřebení způsobené obvyklým užíváním. Pokud zboží používáte (nikoliv vlastníte) déle než je obvyklá životnost, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o záruční vadu.

VII. Bezplatný servis

Na zboží prodávané s delší zárukou než 24 měsíců je zajišťován po uplynutí lhůty 24 měsíců tzv. bezplatný servis.

V případě vady zboží po lhůtě 24 měsíců bude takovéto zboží přijato do servisu a bude

  • opraveno, nebo
  • vyměněno za jiný kus se stejnými nebo lepšími parametry,
  • pokud ani jedno z těchto řešení nebude možné, bude vystaven dobropis.

 Prodávající se zavazuje takovýto servis ukončit ve lhůtě 35 dnů od přijetí zboží – po uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy odstoupit.

 Práva z vadného plnění poskytnutá výrobcem zařízení nejsou tímto dotčena.

VII. Závěrečná ustanovení

Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.

Tento Reklamační řád je platný od 1. 4. 2019.
Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího a na webu www.bazenove-potreby.cz.

Časté dotazy

Níže uvádíme dotazy, se kterými se na nás nečastěji obracíte, a odpovědi na ně.

Máte-li specifický problém, neváhejte nám napsat: v okolí Vranova nad Dyjí za vámi přijedeme, pomůžeme vám vyřešit problém na místě a dáme pokyny k vhodné údržbě bazénové vody.

Proč nám po napuštění a zachlorování bazénu zhnědne voda?

Proč nám po napuštění a zachlorování bazénu zhnědne voda?

Zezelenání a následné zhnědnutí čerstvě napuštěné a zachlorované vody se týká především bazénů napouštěných studniční vodou a způsobuje je vysoký obsah iontů některých kovů, zejména železa a manganu. Tyto kovy po přidání chloru oxidují a poměrně rychle vytvoří hnědý zákal.
Vysoký obsah manganu poznáte již při napouštění vody: voda začíná mít zelený nádech již při výšce hladiny cca 25 cm.

Co s tím? Dočtete se v našem článku „Napuštění bazénu po zimě“.

Na podzim jsme bazén vypustili, teď na jaře dopustili a je celý zelený. Co dál?

Na podzim jsme bazén vypustili, teď na jaře dopustili a je celý zelený. Co dál?

Pokud jste bazén na jaře nevypustili zcela a jen dopustili vodu, budete se řas a zelené vody zbavovat dlouho, pravděpodobně i několik dnů. Nezbývá než vodu neustále upravovat (pH a Cl), často vyplachovat filtr, zelené řasy ze dna vysávat mimo filtraci a čekat, až se voda vyčistí.

Velmi zelenou vodu, která zůstala v bazénu přes zimu, doporučujeme na jaře zcela vypustit, vyčistit stěny a dno bazénu – zvláštní pozornost věnujte záhybům a spárám – a napustit čerstvou vodu. Pokud vám totiž voda přes zimu zezelená, vodu nikterak neušetříte. Vodu, kterou jste na jedné straně ušetřili prostým dopuštěním bazénu, na druhé straně vyplýtváte při doplňování bazénu v důsledku častého proplachování filtru. Navíc zbytečně utratíte spoustu peněz za chemii.

Pokud voda v bazénu zůstala prakticky čistá a dno je pokryté řasami, vodu opatrně dopusťte, aby se řasy zbytečně nezvířily, zprovozněte filtraci a následně řasy vysajte bazénovým vysavačem do odpadu. Poté proveďte úpravu pH, šokovou chloraci a pokračujte v údržbě bazénu běžným způsobem.

O odzimování bazénu si můžete přečíst v našem článku „Odzimování bazénu“.

Voda se nám barví domléčna. Co máme dělat?

Voda se nám barví domléčna. Co máme dělat?

Příčinou mléčného zákalu bývá počínající řasa, vysoká hodnota pH, nedostatečná filtrace vody, absence vločkovače, popřípadě i nadměrné používání vločkovače.

Co s tím?

  1. Nejprve je třeba stanovit příčinu problémů, takže jako první krok změřte pH vody pomocí vhodného testeru.
  2. Je-li hodnota vyšší než 7,6, snižte ji pomocí přípravku pH MÍNUS, ideálně na hodnotu 6,6–7,2.
  3. Nadávkujte vločkovač.
  4. Vodu nepřetržitě filtrujte a pravidelně vyplachujte filtr.
  5. Hrubé nečistoty, které se vysráží na dně bazénu, odstraňte vysavačem: nikoli do filtru, ale rovnou do odpadu.
  6. Je-li hodnota pH, zjištěná v rámci 1. kroku, v pořádku, zkontrolujte množství náplně ve filtru. Je-li v pořádku i náplň, je možné, že filtrujete příliš krátkou dobu. Prodlužte tedy dobu filtrace. Nám běží v horkých letních dnech filtrace nepřetržitě.
  7. Jestliže chyba není v náplni ani v době filtrace, zřejmě z důvodu úspor nepoužíváte vločkovač. Bez něj je však obtížné udržet vodu křišťálově čistou. Jde to, ale filtrační lože musí být dostatečně velké, náplň kvalitní a průtok správný (ani příliš nízký, ani zbytečně vysoký). Postupujte tedy dle pokynů v bodech 3 a 4.
  8. Pokud jste dodrželi všechny předchozí pokyny, včetně používání vločkovače, je možné, že jste vodu vločkovačem předávkovali. Pak si nezoufejte, problém časem odezní sám. Chcete-li proces urychlit, pravidelně proplachujte filtr, případně do bazénu vhoďte trochu nečistot (např. prachu), na které se může vločkovač navázat.

Venku se oteplilo a voda nám zezelenala. Jak se toho zbavit?

Venku se oteplilo a voda nám zezelenala. Jak se toho zbavit?

Zelené zbarvení vody (jindy než při napouštění; tam je příčinou zeleného nádechu vody přítomnost manganu) způsobuje růst řas.

Co s tím?

     
  1. Nedejte na knížecí rady a nepoužívejte modrou skalici: je toxická a měď, které skalice obsahuje 20 %, z bazénu narozdíl od chlóru nevyprchá. Voda, která je na pohled krásná, nemusí být nutně nezávadná.
  2. Zkontrolujte a případně upravte pH pomocí přípravků pH MÍNUS, nebo pH PLUS. K rychlému snížení pH můžete použít i kyselinu chlorovodíkovou (solnou, HCl), kterou lze zakoupit v každé drogerii za cenu přibližně 60 Kč/l. Dodržujte všechna bezpečnostní opatření!!! Nezapomeňte bazénovou vodu řádně promíchat síťkou nebo kartáčem: kyselina je těžší než voda, takže až do promíchání bude klesat ke dnu.
  3. Hodnotu pH udržujte na nižší hodnotě, ideálně okolo 6,7: zvýšíte tak účinnost chlóru a mírně kyselé prostředí je i vhodnější k údržbě vody (vhodnější oxidačně-redukční potenciál, ORP).
  4. Důkladně očistěte stěny a dno bazénu, aby řasy volně plavaly ve vodě a dezinfekce je mohla spolehlivě zničit. Pokud jste ke snížení pH použili kyselinu chlorovodíkovou (solnou), současně ji tak vmícháte do vody.
  5. Použijte přípravek Chlor ŠOK k šokovému zachlorování; případně můžete použít i roztok chlornanu sodného.
  6. Použijte správné množství polymerního algicidu. Algicidy na jiné bázi buď snižují účinnost chloru (kvartérní amoniové algicidy), případně jsou založeny na těžkých kovech, jejichž přítomnost v bazénové bývá nežádoucí.
  7. Vodu nepřetržitě filtrujte a filtr pravidelně vyplachujte.
  8. Neustále udržujte nadbytek chloru ve vodě, tj. dle potřeby opakujte šokovou chloraci.
  9. Zůstane-li voda po odeznění zelené barvy zkalená, opět zkontrolujte pH a případně použijte vločkovač.
Přečtěte si i náš článek „Zelená voda: jak se zbavit řasy v bazénu a jak jí nedovolit znovu růst“, ve kterém se dozvíte další podrobnosti.

Můžeme bazén ošetřovat Savem?

Můžeme bazén ošetřovat Savem?

Můžete. Tedy máte-li jen malý bazének s objemem vody do 5–8 m3. Je-li váš bazén větší a chcete používat Savo, pravděpodobně budete řešit některý z výše uvedených problémů.

Údržba bazénové vody Savem je navíc mimořádně nákladná. Pojďme chvíli počítat:
Jeden litr Sava obsahuje cca 7 g chlóru, takže při ceně Sava 33 Kč/litr vás 1 g chlóru vyjde na 4,71 Kč.
V jednom kilogramu chlór šoku se nachází cca 700 g chlóru, takže při ceně chlór šoku 198 Kč/kg vás 1 g chlóru vyjde na 0,28 Kč.

Savo je bezesporu vysoce kvalitní přípravek, ale patří do WC nebo na podlahu. Vynikající je i k dezinfekci studny, nicméně k dlouhodobé údržbě bazénové vody je naprosto nevhodný.

Proč?

Běžné Savo (a obdobné úklidové prostředky) neobsahuje UV stabilizátor (kyselinu kyanurovou) a pomalurozpustné složky, takže udržet s ním bazénovou vodu čistou je velmi náročné, a zejména drahé. V lepším případě se vám voda zkazí, v horším případě si ještě navíc přivodíte i nějaký ten zdravotní problém. Vzpomínám si, jak se začátkem 90. let šla manželka vykoupat k sousedovi, který bazén v rámci úspor ošetřoval výhradně Savem. Výsledkem byla sloupaná pokožka, podráždění očí a infekce kvasinkami.

Co se tedy stane, když do bazénu vyklopíte Savo? V podstatě provedete šokovou chloraci. Nic více, nic méně. Chlor totiž působením UV záření záhy vyprchá, takže po pár hodinách je již jeho koncentrace ve vodě opět nedostatečná. Měření prokázala, že i při koncentraci chlóru 3 mg/l (10násobek minimální hodnoty) ve vodě bez kyseliny kyanurové poklesne hodnota volného chlóru na 0 již po třech hodinách! Ponecháte-li bazén bez dalšího ošetření, voda se zanedlouho zazelená řasami.

Pokud se rozhodnete dávku Sava zvýšit, sice okamžitě zvýšíte koncentraci chloru, ale zase se nebudete moci nějaký čas koupat. Kdo si v krátkodobě přechlorované vodě zaplave, a ještě si navíc na sobě nechá nějakou dobu mokré plavky, přivodí si kožní a venerologické problémy, protože chlor spolehlivě zabíjí i přirozenou kožní a poševní mikroflóru. UV záření se navíc opět postará o pokles koncentrace chloru pod vhodnou hranici.

Při takto šokové údržbě bazénové vody se ještě ke všemu značně rozkolísá hodnota pH bazénové vody: účinnou složkou většiny chlorových přípravků, Savo nevyjímaje, je chlornan sodný (NaClO). Jeho pH 11 přirozeně zvyšuje pH vody, která má proto tendenci barvit se domléčna.

Chcete-li udržet bazénovou vodu čistou jako v reklamě, používejte přípravky, které jsou k tomu účelu určené. Pokud budete do bazénu lít dezinfekční přípravky pro domácnost, utratíte mnohonásobně více nejen za samotnou účinnou dezinfekční složku, ale současně se vám násobně zvýší i spotřeba dalších přípravků.

Všude čtu o pH? Proč je hodnota pH tolik důležitá?

Všude čtu o pH? Proč je hodnota pH tolik důležitá?

Správná hodnota pH (též vodíkový exponent) vody představuje základní předpoklad pro dlouhodobou udržitelnost čisté vody v bazénu. Při teplotě 25 °C má čistá voda pH 7.

Hodnotu pH bazénové vody udržujte nepřetržitě v rozmezí 6,8–7,2.

  • Většina bazénových přípravků funguje správně pouze v případě, má-li voda správnou hodnotu pH.
  • Příliš nízká hodnota pH způsobuje korozi kovových prvků v bazénu, rychlejší blednutí bazénového korpusu a podráždění očí.
  • Příliš vysoká hodnota pH dráždí oči a pokožku, při hodnotách nad pH 8 dochází k vylučování solí a vápníku. Voda se pak začne barvit domléčna a hrozí i usazování vodního kamene na stěnách bazénu, a zejména v technologickém zařízení (potrubí, filtr, tepelné čerpadlo).
  • Příliš vysoká hodnota pH způsobuje i gynekologické problémy – oslabuje poševní mikroflóru v jejím přirozeně kyselém prostředí.
  • Při hodnotě pH >7,8 dochází i k zintenzivnění charakteristického zápachu chloru: při pH >7,4 se rovnováha mezi jednotlivými formami chloru (kyselina chlorná, chlornanový aniont) začíná překlápět směrem k rychlejší tvorbě vázaného chlóru (mono-, di- a následně trichloraminů), takže koupání přestává být příjemné.
  • Mírně kyselá až neutrální voda se při používání chlórové dezinfekce udržuje mnohem lépe hygienická a má i vyšší (lepší) ORP.

Zkrátka a dobře, správná hodnota pH je při údržbě bazénové vody naprostý základ, od kterého se odvíjí vše ostatní.
Hodnotu pH proto pravidelně měřte vhodným testerem, za horkých dnů v každém případě denně, a včas upravujte pomocí přípravků pH PLUSpH MÍNUS. V opačném případě můžete do bazénu dávkovat plné kbelíky jiné chemie, ale voda nikdy nebude krásně čistá a vhodná ke koupání.

Čistíme bazén před sezónou. Stěny jsou pokryté bílou krupičkou, která nejde dolů. Co poradíte?

Čistíme bazén před sezónou. Stěny jsou pokryté bílou krupičkou, která nejde dolů. Co poradíte?

Jedná se o prachobyčejný vodní kámen (uhličitan vápenatý, CaCO3). Zřejmě jste v předchozí koupací sezóně nedostatečně sráželi hodnotu pH vody, nebo jste ji zapomněli snížit před zazimováním bazénu.

Co s tím?

Pokud si chcete řádně zadrhnout a posílit paže, můžete použít levnější variantu a odstranit vodní kámen octem a houbou.

Chcete-li účinnější postup, použijte roztok kyseliny chlorovodíkové (neboli solné, HCl). Kyselinu chlorovodíkovou zřeďte vodou v poměru 1 : 1, přesněji řečeno na koncentraci okolo 15 %. V běžné prodejní síti je HCl dostupná v koncentracích do 31 %
POZOR: vždy nalévejte kyselinu do vody, nikdy obráceně!!! Při práci používejte obličejový štít a ochranný oděv!!! Dbejte, abyste se nenadýchali případných výparů!!! Nikdy nepracujte sami, vždy mějte mimo bazén někoho, kdo může v případě potřeby přivolat pomoc!!!
Zředěný roztok nalijte do rozprašovače, postříkejte jím vodní kámen a poté spláchněte tlakovým čističem (tzv. „wapkou“).

Bezpečnější a současně i účinný postup představuje použití gelového odstraňovače usazenin Compactal.

Jako prevenci doporučujeme během sezóny pravidelně kontrolovat hodnotu pH, před vypuštěním bazénu na zimu pH vody snížit a použít zazimovač.

Proč máme problém udržet vodu čistou s chemií z hobbymarketu?

Proč máme problém udržet vodu čistou s chemií z hobbymarketu?

Hobbymarkety nabízejí v zásadě dva druhy bazénové chemie:

  • chemii české výroby,
  • čínskou chemii.

V prvním případě nebývá problém s kvalitou, ale s cenou: kvalitní bazénová chemie české nebo například německé výroby bývá často nákladná, ale funguje. Možností, jak snížit náklady na pořízení české chemie v hobbymarketu, je počkat na posezónní výprodeje, kdy se hobbymarketové ceny dostanou na lidštější úroveň.

V případě čínské chemie je to horší. Tato chemie se dováží v kontejnerech, ze kterých se vyloží jednotlivá balení, na která se v překladišti nalepí etikety dle zadání hobbymarketů. Není asi třeba nikterak zvlášť zdůrazňovat, že zde se hledí především na cenu a že kvalita jde stranou. Výrazně ředěné bývají například tekuté algicidy.

Ještě mnohem závažnější problém spočívá ve skutečnosti, že prodavači v hobbymarketech zpravidla nemají vůbec ponětí, co vlastně prodávají. V lepším případě absolvují interní fofrškolení, na jehož konci nejsou o nic moudřejší, než byli na začátku. S bohorovným klidem vám v blažené nevědomosti prodají přípravek, který může být pro váš konkrétní účel naprosto nevhodný. Není divu: bazénovou chemii, tj. vysoce specifickou kategorii produktů, vám prodává ten stejný člověk, který vám doporučí motorovou pilu, zahradní nábytek nebo krmivo pro psa. Pro prodavače v hobbymarketech je důležité především to, aby v daný den naplnili svoji stanovenou kvótu obratu.

V našem rodinném obchodě zakoupíte kvalitní chemii a získáte i doporučení k její aplikaci. Máte-li s vodou konkrétní problém, pomůžeme vám identifikovat jeho příčiny a navrhneme individuální řešení.


Tak ať to čvachtá!

Další články...